Personal
Roadmap

Inclusief roadmap voor de pedagogisch coach

De rode draad vasthouden tijdens een coachproces valt niet mee. Zeker niet wanneer je veel mensen tegelijk onder je hoede hebt. Deze boekjes helpen je daarbij.

Roadmap Coach: In deze roadmap vind je de ruimte om van iedere medewerker bij te houden wat hun persoonlijk doel en bijbehorende actiestappen zijn. Ruim genoeg om het te onthouden, kort genoeg om niet in de valkuil te stappen alle verslagen te schrijven.

Personal Roadmap: In dit boekje houdt de medewerker haar ontwikkeling bij. Kort en bondig. Met een duidelijke oproep tot een volgende actiestap. Zo kan zij vasthouden waar ze mee bezig is, ook als je meteen weer de groep op moet en geen tijd hebt voor hele verslagen.

Beide boekjes vormen samen een methode van werken waarbij je je volledig kunt richten op het proces en niet onnodig tijd verliest aan opgraven waar je ook al weer mee bezig was. En verlies van focus op het proces als geheel. In de roadmap voor de coach vindt je bovendien ruimte tot evalueren.

Bij bestellen van een boekenpakket ontvang je tevens een handleiding hoe je deze boekjes ondersteunend aan je coachproces kunt inzetten.

Personal roadmap

Prijs: € 8,50

Roadmap coach

Prijs: € 19,95

Coachakket:
– roadmap coach
– 9 personal roadmaps

Prijs: € 90,00

Ervaringen van pedagogisch medewerkers:

– Fijn dat ik me vooraf snel kan voorbereiden door te lezen wat ik de vorige keer heb opgeschreven. Eerder was een coachgesprek vooral extra, nu gaan we ook verder met waar we mee bezig waren.

– Tussentijds kijk ik weleens wat ik als actie heb opgeschreven. Het helpt me bewust te blijven van wat ik wil leren. 

– Doordat ik de ruimte in het gesprek krijg om even snel mijn aandachtspunten op te schrijven ga ik ook weer lekker terug naar de groep. Het coachgesprek is geen ruis maar afgesloten.

Ervaringen van pedagogisch coaches:

– Dit scheelt echt heel veel werk! Ik wil goed onthouden waar iedereen mee bezig is maar dat kost me normaal ontzettend veel tijd. Bovendien vraag ik me dan steeds af of ik dat wel hoor te doen, maar ik wil het wel onthouden. Nu heb ik het kort in een overzichtje staan. Genoeg om verder te kunnen waar we gebleven waren. 

– Doordat ik iedereen goed in beeld heb kan ik me veel beter voorbereiden. Ik gebruik mijn tijd nu om na te denken waar ik met een volgend gesprek wil eindigen en of ik daar een werkvorm bij kan gebruiken. Eerst was ik alleen maar bezig met opgraven in mijn notities wie nu waar was en dan wist ik het nooit meer helemaal zeker. Dat maakte de gesprekken alleen maar ingewikkelder.

– Ik heb meer zelfvertrouwen omdat ik gewoon weet hoe de lijnen lopen. Als een medewerker nu afdwaalt durf ik eerder te spiegelen.